lördag 7 januari 2012

Orka vs ids

Orka är ett sånt tråkigt ord. Det är negativt laddat för det används nästan bara tillsammans med inte. Orkar inte. Inte orka. Idag använder jag istället ordet ids. Ids är bättre. Det är mer som jag kan om jag vill men jag vill inte. Jag ids inte göra något idag. För jag har ingen lust. Idag ligger jag i soffan och tittat på sport på tv. Dricker kaffe. Har gått en promenad. Jag bytte till nya gardiner i köket och känner mig hur nöjd som helst med det. Men nu ids jag inget mer. Så nu blir det soffan igen!

Snart börjar vårterminen och vardagen och idag laddar jag batterierna. Nyårsambitionen är att vara social och träffa mina fina vänner mer i år. Ge energi och få energi. Sol och skidåkning. Söka mig till glädje. För då orkar jag. Orkar utan "inte".

Idag rekommenderar jag Bodil Malmstens blogg. Hon är alltid skarp:

1 kommentar:

Unknown sa...

Kloka ord, vännen!