tisdag 10 januari 2012

Nu blåser det medvind

...står det i mitt horoskop för 2012. Medvind är ett skönt ord.
Troligt att jag får det jag vill ha står det också. Så nu ska jag bara fundera ut just det: vad är det jag vill ha?! Jag vet i alla fall att jag vill ha medvind så jag börjar med det.


Försöker göra en mjuk övergång från jullov till vardag. Äntligen är det kallt nog att elda i braskaminen. Det är vardagslyx! 'Vardagslyx' får bli ett 2012-ord. Bra 2012-ord på V:
Vardagslyx
Vänner
Vintersport
Vår
Vin
Vernissage


E och jag låg i soffan vid brasan och tittade på Dumbo. Sorglig film....och knäpp. Allvarligt talat, man undrar ju lite vad de som gjort filmen hade rökt på när de gjorde scenerna när Dumbo och hans muskompis råkat dricka lite vin. Här pratar vi riktigt rosa elefanter.


3 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, hur ser horoskåpet för vattumannen ut?

/M

Dina sa...

Jag är också Oxen! Vi måste göra saker på V ihop!!

My place in space sa...

M: Vattumannen drivs av positiv energi och har ett starkt behov av att utvecklas personligt och andligt. Verktyg är meditation och yoga.Kärleksgudinnan Venus sprider sin magi i ditt tecken.

D: Absolut!!