söndag 8 januari 2012

Drömmar om en förtrollad april

En förtrollad april. Jag såg om den filmen igår och den är som en vacker dröm. Man kan se den många gånger. En ganska enkel historia om fyra kvinnor som tillbringar en aprilmånad i ett slott i Toscana. Iofs på 20-talet med allt vad det innebär. Men det är lycka, kärlek och sinnen som öppnas med hjälp av solen, värmen och allt det vackra. Och vore inte det drömmen? En aprilmånad på ett slott i Toscana med tre fina väninnor.

Dagdrömmar är ett nöje. Riktiga sovdrömmar är också ett nöje när man minns dem Jag börjar bli utsövd när jag drömmer drömmar jag minns när jag vaknar. Nu har jag varit ledig. Nu drömmer jag på nätterna. Knäppa, glada drömmar med ett sammelsurium av alla människor som finns och har funnits i mitt liv.

8 januari, Sverige i en vintervit verklighet men jag försvinner bort i drömmar om en förtrollad april i Italien....

1 kommentar:

Unknown sa...

Visst känns det att man varit ledig! Jag börjar minnas sakerna jag gillar. Det som jag glömt bort hela hösten. Yoga, fina böcker, promenera och fotografera. Jag känner mig så lugn i själen igen, och lycklig.
Och filmen måste jag få låna!!!!