tisdag 10 juli 2012

Precis som det ska vara

Du fina lilla son
Som blivit så stor
På sportläger en hel vecka på egen hand
Det blev så tomt hemma
Så glatt när du kom åter

Nu har du börjat flyga
Och det är precis som det ska
Pröva vingarna, en bit i taget
 För att upptäcka världen
Din värld


Större blir också min värld
Genom barnen
Genom allt vi gör
 Tillsammans och var för sig
Det är livet


Ibland vill jag hålla dem nära
Skydda dem från allt ont
Men de måste få flyga
För det har vi alla gjort
Och det är ju det jag har lärt dem
Det är precis som det ska







2 kommentarer:

LissenTo sa...

Ens egen värld blir större, när man släpper dom flygfärdiga på vift.

Skönt när dom kommer tillbaks till boet också.

Anonym sa...

Fint och sant. Jag måste lära mig redan nu att inte styra deras tid när jag bara har dem varannan vecka trots att de är så små. Men det ger också mig lite mer luft under vingarna. Kram