söndag 1 juli 2012

Hemma hos mig

Hemma där jag är
Hemma i mitt hus
Där jag har min hatt
Ibland känns borta som hemma
Ska man flytta dit då
Man kan resa för att finnas
För att sträckan hem är distansen till vardagen
Till allt smått som blev så stort
Till allt vanligt som blev så trist
Varma kvällar som löser upp spänningar
Vackra vyer som ger ro för själen
Som också känslan av att ha kommit hem ger
Och man kan ju aldrig resa bort från sig själv 
(för att citera Robban Broberg)
Resa och uppleva 
För att få hemmaenergi
Hemma igen - hemma hos mig



2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilka underbara bilder, känslan, lättnaden och lättheten. Jag har också rest, inte så långt i mil men i min utveckling miltals. Kram

Anonym sa...

Åh vilka underbara bilder, känslan, lättnaden och lättheten. Jag har också rest, inte så långt i mil men i min utveckling miltals. Kram