tisdag 15 maj 2012

Tid

Tid.
Tid som tog slut.
Tid som inte räckte till.
Idag hann jag inte. Allt.
Som jag lovat.
Som jag tänkt.
Jag blev arg. På mig själv.
På alla andra. Arg.
Som inte förstår hur mycket jag gjort.
Hur lite de skulle klara sig utan allt jag gjort.
Klart de skulle.

Gick ut i trädgården nyss med lilla E.
Kaprifolen har börjat blomma på hörnet.
Den doftar ljuvligt. Ljuvlig doftlycka!

Nu är jag inte arg längre.
Till Jämtland imorgon. Med kören. Hela helgen.
Ska inte tänka så mycket. Bara sjunga.
I tid och otid.



3 kommentarer:

Unknown sa...

Dumma dumma!

Skönt att åka till lugnet i Norrland några dagar. Fast det blir kanske inte så lugnt med en busslast sjungande damer. :-)

Ha det så roligt och njut!

Kram vännen. Jag vet att du gör massor. Hela tiden!

LissenTo sa...

Det låter som bästa återhämtningen, sjung och hämta kraft.

Kram

Anonym sa...

Tid är relativt. Det får man aldrig glömma. Det du inte gör idag kan du göra imorgon - eller inte alls. Det kanske egentligen inte var livsnödvändigt. Kram