torsdag 26 april 2012

Lyft blicken mot horisonten

Försöker hinna läsa böcker.
Vet att det gör mig gott.
Utmanar mig själva att välja nya författare. Från olika länder. 
Inspirerande med andra miljöer och nya insikter.
Läste nyss:
Primtalens ensamhet av Paolo Giordano, Ingen fara av Selma Mahlknecht och Desirada av Marysé Condé.
Men blev deprimerad; varför handlar så många böcker om galenskap, övergrepp och depression. 
Jag kände mig helt beklämd när jag läst klart.

Så nu valde jag ett säkrare kort: Valkyriorna av Paulo Coelho.

"Lyft blicken mot horisonten och låt din själ växa. Gör din värld större. Strirra inte i fjärran utan att se. Se, se horisonten, se träden, se bergen, se himlen, molnen, solen, månen och stjärnorna. de ingår alla i din värld."

Det ger hopp.
Då mår man bra.





1 kommentar:

Anonym sa...

Och jag vill också läsa. Jag försöker hinna men långt ifrån så mycket som jag skulle vilja. Min själ behöver matas med nyttiga tankar, andras tankar.